Vad innebär Adressändring och eftersändning?
Alla postutdelare i Sverige är anslutna till Svensk Adressändring och får regelbundet information om vilka personer som gjort adressändring och/eller beställt eftersändning av posten vid en flytt. Det är därför viktigt att anmäla adressändring när man flyttar för att säkerställa att alla postutdelare har uppdaterad information om din postadress.
Adressändring - åter avsändare
Du kan göra en adressändring kostnadsfritt men då går all post som har din gamla adress på brevet tillbaka till avsändaren. Du är personligen ansvarig för din post och riskerar att få post utdelad på både gamla och nya adressen. Du behöver själv meddela alla företag du är kund hos din nya adress.
Eftersändning - all post till nya adressen
Vill du få all post till din nya bostad kan du beställa eftersändning till din nya adress av den post som annars skulle gå tillbaka till avsändaren. Under tjänstens gång ser vi till att alla postutdelare delar ut alla brev på din nya adress och företag du är kund hos hinner uppdatera sina adressregister. Tjänsten går att beställa i 3, 6 eller 12 månader. Hos oss kan du även meddela din nya adress till företag utan kostnad.
Kom ihåg att även anmäla din nya folkbokföringsadress på skatteverket.se