Vad innebär Adressändring och eftersändning företag?
Alla postutdelare i Sverige är anslutna till Svensk Adressändring och får regelbundet information om vilka företag som gjort adressändring och/eller beställt eftersändning av posten vid en flytt. Det är därför viktigt att anmäla adressändring när man flyttar för att säkerställa att alla postutdelare har uppdaterad information om företagets postadress.
Adressändring - åter avsändare
En adressändring kan beställas kostnadsfritt men då går all post som har företagets gamla adress på brevet tillbaka till avsändaren. Företaget är personligen ansvarig för posten och riskerar att få post utdelad på både gamla och nya adressen. Ni behöver själv meddela alla företag ni är kund hos den nya adressen.
Eftersändning - all post till nya adressen
Vill ni få all post till företagets nya adress kan ni beställa eftersändning till den nya adressen av den post som annars skulle gå tillbaka till avsändaren. Under tjänstens gång ser vi till att alla postutdelare delar ut alla brev på den nya adressen och företag ni är kund hos hinner uppdatera sina adressregister. Tjänsten går att beställa i 12 månader.
Kom ihåg att även anmäla den nya adressen på bolagsverket.se